فیلم و سریال

۵ قسمت باب اسفنجی که نباید از دست بدید!

باب اسفنجی یکی از سریال‌های محبوب و البته رازآلود دنیای سینمایی می‌باشد که از کودکی با آن بزرگ شده ایم و هرچه بیشتر در مورد آن تحقیق می‌کنیم و قسمت‌های مختلف آن را مجددا تماشا می‌کنیم، باز هم اطلاعات جدیدی را در آن کشف می‌کنیم. باب اسفنجی در اصل یک کارتون بزرگسالانه به حساب می‌آید که در آن هر کدام از شخصیت‌‌ها دارای سبک زندگی مخصوص به هستند و این موضوع به جذابیت آن افزوده است. در کنار خود انیمیشن، صداگذاری آن و دوبله فارسی این کارتون در ایران، باعث شده است این مجموعه طرفداران بسیاری را به خود جذب کند.حتما در هنگام خواندن این مقاله، شعر تیزر شروع آن در ذهن شما تداعی می‌گردد.

۵ قسمت پرطرفدار کارتون باب اسفنجی

در این مقاله سعی کرده ایم ۵ قسمت پرطرفدار کارتون باب اسفنجی را به شما معرفی کنیم. این اپیزودها از سوی شبکه‌های اجتماعی و همچنین سرویس‌های استریم مشخص شده اند و نشان می‌دهند که این مجموعه در برخی از قسمت‌های خود توانسته است رکوردهای بسیار زیادی را در دنیای انیمیشن‌‌ها جا به جا کند. به طور کلی باب اسفنجی یکی از محبوب ترین و در عین حالت جذاب ترین کارتون هایی است که از دهه 70 تاکنون در حال پخش می‌باشد. دیدن آن به هر فردی برای عبور از سختی‌‌ها و مشکلات زندگی برای لحظه ای کوتاه پیشنهاد می‌شود.

قسمت Something Smells (فصل 2 اپیزود 2)

این قسمت داستان ساخت یک نوشیدنی عجیب را توسط باب اسفنجی بازگو می‌کند. در این اپیزود با تمام شدن بستنی‌های یخچال، باب به سراغ ساخت یک معجون می‌رود که در آن آیتم‌های بسیار عجیب مانند سس فلفل، پیاز، یک گیاه نامعلوم و بسیاری از خرت و پرت‌های دور و اطراف خود را در آن می‌ریزد. این ماده به قدری بدبو است که سبب ناراحتی دوستان و اطرافیان باب اسفنجی می‌شود، اما به مرور زمان با شرکت در یک نمایشنامه و دیدن فیلم، متوجه می‌شود که مانند یک بارناکل زشت است و تلاش می‌کند این مشکل را حل کند. این قسمت فیلم نامه بسیار قدرتمندی دارد و به همین دلیل توانسته است مخاطبان زیادی را کسب کند.

قسمت Rock Bottom (فصل 1- قسمت 17)

باب اسفنجی و پاتریک در این اپیزود به دنبال رفتن به شهر بازی معروف Glove World هستند، اما به طور اتفاقی او در هنگام سوار شدن به اتوبوس مسیر را اشتباهی انتخاب می‌کند و اکنون به عمیق و تاریک ترین بخش اقیانوس یعنی شهر نفرین شده یا راک باتم می‌رسد. جایی که همه چیز برعکس است و شهروندان این سرزمین از نظر طراحی بسیار ناراحت کننده و منزجر کننده به نظر می‌رسند. در این  قسمت شما باب را می‌بینید که به مرور زمان تغییر می‌کند و با اهالی این بخش دوست می‌شود. همچنین یک نسخه خبیث از او نیز وجود دارد که بسیار تیره و تار به نظر می‌رسد و در این قسمت شما شاهد یک روایت کاملا متفاوت و البته ترسناک از این سری هستید. در این قسمت یک دیالوگ عجیب نیز باب اسفنجی دارد که در آن می‌گوید: (( این یک تاریکی عادی نیست، این یک تاریکی عمیق است.))

قسمت Culture Shock (فصل 1 قسمت 10)

در این قسمت آقای خرچنگ برای جذب مشتریان بیشتر به اختاپوس و باب اسفنجی دستور می‌دهد تا یک نمایش بسیار جذاب برای Krusty Krab راه اندازی کنند. در این بین ایده‌‌ها و کارهای باب اسفنجی کاملا با شکست روبرو می‌شوند، اما اختاپوس پیشنهاد می‌کند که موسیقی زنده پخش کنند و این موضوع برای آقای خرچنگ که به عنوان مرد خسیس نیز شناخته می‌شود، جذاب می‌آید. اما در این بین باب نیز دوست دارد در این مراسم و رویداد حضور داشته باشد، اما با مخالفت اختاپوس و خرچنگ روبرو می‌شود و در آخر به دلیل سماجت بسیار زیاد به او وظیفه تمیز کردن سن را می‌دهند، که این موضوع در کنار به سرقت بردن باب اسفنجی از روی سن، ترکیب می‌شود و یک داستان سرایی جذاب و کمدی را رقم می‌زند.

قسمت No Weenies Allowed (فصل 3 قسمت 7)

باب اسفنجی در این قسمت به همراه سندی وارد یک ماجراجویی دید می‌شود. در این ماجراجویی باب و سندی باهم به یک باشگاه ورزشی خیلی خاص وارد می‌شوند که برای رسیدن و وارد شدن به آن باید کارهای عجیبی انجام دهید. مثلا ملوانان هفت دریا در این قسمت یک کاسه میخ بدون شیر می‌خورند یا با موجودات وحشتناک مبارزه می‌کنند و بازوهای بسیار بزرگی دارند. اما باب اسفنجی کم نمی آورد و برای رسیدن به گواهی ورود به این باشگاه به سراغ مبارزه با قوی ترین ملوان این داستان می‌رود که همین موضوع روایت‌‌ها و اتفاق‌های بسیار جالبی را برای این اپیزود رقم می‌زد. به طور کلی داستان این بخش کمی دردناک است، اما ترکیب شدن آن با کمدی و آشنایی با شخصیت‌های بیشتر دنیای باب اسفنجی باعث می‌شود که دنیا این کارتون عجیب را بهتر درک کنید.

قسمت Survival Of The Idiots (فصل 2 –  اپیزود 9)

باب اسفنجی و پاتریک در یک زمستان سخت به خانه سندی می‌روند و تلاش می‌کنند او را از خواب زمستانی بیدار کنند. این دو شخصیت مهم داستان به حرف‌های سندی در مورد زمستان و وارد نشدن به خانه او گوش نمی دهند و تلاش می‌کنند تا با کارهای مختلف در این خانه کارهای عجیب و غریب انجام دهند. در این بین دو تا از دشمنان اصلی سندی نیز حضور دارند که به ترس‌های سندی معروف هستند و اکنون باب و پاتریک می‌خواهند سندی را نجات دهند.

اما بیدار شدن سندی در وسط زمستان بسیار ترسناک می‌شود و داستان به گونه ای پیش می‌رود که باب اسفنجی و پاتریک برای نجات زندگی خود باید تلاش کنند. در خانه سندی یخ زده است و راه نجاتی است. به همین دلیل پاتریک و باب اسفنجی با گرفتن سندی و چسباندن او به دیوار و همچنین پوشیدن خز، سعی می‌کنند که او را به خواب زمستانی فرو ببرند. در این بین، زمانی که بهار می‌شود و سندی از خواب خود بیدار، او به هیچ عنوان خوشحال نیست و با نسخه بزرگ و عجیب او مواجه می‌شوید که می‌تواند این اپیزود با نام زنده ماندن از دست دیوانه‌‌ها بهترین لحظات زندگی شما را در این انیمیشن رقم بزند.

سخن پایانی ۵ قسمت پرطرفدار کارتون باب اسفنجی

کارتون باب اسفنجی قسمت‌های پرطرفدار و عجیب بسیار دارید و حتی چندین فیلم و انیمیشن سینمایی نیز از آن ساخته شده است که تماما موفق عمل کرده اند. این 5 اپیزود با توجه به امتیاز کاربران انتخاب شده اند و شما می‌توانید از دیگر قسمت‌های این انیمیشن جذاب بزرگسالانه نیز لذت ببرید. نبرد پلانگتون با باب اسفنجی یا وضعیت زندگی اختاپوس و مشکل او با همسایه‌های پر دردسرش یا زندانی شدن آنها، همه این موارد می‌توانند بهترین روزهای زندگی شما را در هنگام اوقات فراغت رقم بزنند. در نهایت جذابیت این کارتون که بر هیچکس پوشیده نیست، طرح های این شخصیت روی لباس باب اسفنجی شامل هودی، دورس و تیشرت لانگ باب اسفنجی و پاتریک هست.

author-avatar

درباره سپاس

سلام، سپاس صیرفی هستم دیجیتال مارکتر گیکزهاب و در ویرایش مقالات سایت فعال هستم علاقمه‌مند به گیم و انیمه هستم و سال ها پیش در زمینه کانتنت فعالیت داشتم.

دیدگاهتان را بنویسید