فیلم و سریال

معرفی ۷ تا از برترین شخصیت‌های شرور هری پاتر

در طول داستان هری پاتر، تعدادی از قهرمانان واقعا جذاب خلق شدند. در کنار این قهرمانان، به همان اندازه گیرایی درمورد شخصیت‌های منفی وجود داشت که ما به سادگی از متنفر بودن از آن‌ها لذت می‌بردیم! برخی از این شخصیت‌های منفی کهن‌الگو بودند، در حالی که دیگران در قالب‌های غیرمنتظره‌تری ظاهر شده و چندین نفر از آن‌ها حتی به برخی از بهترین شخصیت‌های منفی در تاریخ سینما تبدیل شدند.

هر کدام از آن‌ها به شیوه خودشان ترسناک بودند و هری مجبور بود حداقل یک بار در طول سفرش با هر کدام از آن‌ها روبرو شود. اگرچه بیش از هفت شخصیت منفی در دنیای هری پاتر وجود دارد، ما این فهرست را به شرورترین آن‌ها، حداقل از دیدگاه خودمان، محدود کرده‌ایم.

7. The Dursleys

تنها ورودی غیرجادویی در این فهرست، دارسلی‌ها هستند که نسبت به هری خوب نبودند. آن‌ها هرگز با او مانند چیزی که حتی شباهت مبهمی به یک پسر داشته باشد رفتار نکردند و رفتارشان با او مرز آزار و اذیت را رد می‌کرد، به ویژه در مقایسه با فرزند خودشان. با این حال، با وجود آسیب روانی زیادی که به هری وارد کردند، آن‌ها فعالانه سعی نکردند به او آسیب برسانند. دارسلی‌ها قطعا بد بودند، اما جنگ جادوگری یا چیزی شبیه به آن را شروع نکردند.

6. Barty Crouch Jr

بارتی کراوچ جونیور، یک عاشق سرسخت ولدمورت، شخصیت‌پردازی زیادی ندارد، اما اساسا فقط کارهای بد انجام می‌دهد. او در بازگشت نهایی ولدمورت نقش اساسی دارد، در شکنجه والدین نویل کمک می‌کند و مودی دیوانه را می‌رباید و او را برای یک سال کامل در یک صندوق محبوس می‌کند تا بتواند هویت او را به خود بگیرد. با این حال، هر چقدر هم که بارتی کراوچ جونیور نفرت‌انگیز باشد، او فقط یک متعصب نسبت به قدرتی بالاتر بود. او چنان از ته دل به آنچه ولدمورت سعی داشت به دست آورد باور داشت که حاضر بود هر کاری برای تحقق آن انجام دهد.

5. Gellert Grindelwald

قدیمی‌ترین دوست آلبوس دامبلدور احتمالا در این فهرست بالاتر قرار می‌گرفت اگر بیشتر توسعه داده شده بود. در حال حاضر، می‌دانیم که گریندلوالد قدرتمندترین جادوگر تاریکی در تاریخ بود تا زمانی که ولدمورت ظاهر شد و هدف او این بود که نژاد جادوگری را از مخفی‌گاه بیرون بیاورد و به آن‌ها اجازه دهد بر ماگل‌ها تسلط پیدا کنند. دامبلدور در ابتدا خود را با آن هدف همسو کرد قبل از اینکه نهایتا نظرش را تغییر دهد و این دامبلدور بود که در نهایت گریندلوالد را شکست داد و او را زندانی کرد، تا زمانی که ولدمورت به دنبال چوب‌دستی ارشد آمد، دیگر هرگز دیده نشد.

4. Peter Pettigrew

پیتر پتیگرو، یک خبرچین حقیر که جذب قدرت می‌شود، در مرگ (کوتاه) هری و بازگشت ولدمورت نقش اساسی داشت و همه این‌ها را از روی ترس انجام داد. او به بهترین دوستانش در دنیا خیانت کرد و سپس بازگشت یک شر نهایی را تغذیه کرد، همه به این دلیل که به نظر نمی‌رسید ایده دیگری داشته باشد که باید چه کار کند. البته، او هرگز احترام یا محبتی را که به نظر می‌رسید به شدت خواهان آن است به دست نیاورد، عمدتا به این دلیل که هرگز سزاوار وقت یا احترام کسی نبود. او در تلاش برای نشان دادن رحم و شفقت مرد، تنها عمل خوبی که در کتاب‌ها انجام می‌دهد و همان عملی که در نهایت منجر به مرگش می‌شود.

( برای مشاهده هودی هری پاتر کلیک کنید)

3. Dolores Umbridge

دولورس آمبریج، شخصیتی که بسیاری از او بیشتر از خود ولدمورت متنفرند، از هر نظر وحشتناک است. یک طرفدار سرسخت قوانین که هم به تنبیه بدنی و هم به دستکاری اعتقاد دارد، او به آرامی کنترل هاگوارتز را به دست می‌گیرد و یک سال کامل را صرف انکار بازگشت لرد ولدمورت از طرف وزیر جادو می‌کند. تنها نکته خوب درباره آمبریج این است که در نهایت، به سزای اعمالش می‌رسد. او ممکن است نسبت به قوانین فاشیستی بوده باشد، اما وحشی‌گری دنیای اطرافش، به ویژه گروهی از سانتورهای خشمگین، پیروز می‌شود.

2. Bellatrix Lestrange

بلاتریکس، وفادارترین دست راست ولدمورت و شرورترین خدمتکار او، نه تنها به این دلیل شرور بود که به آنچه اربابش انجام می‌داد اعتقاد داشت، بلکه او یک سادیست واقعی بود که از وارد کردن درد به دشمنانش لذت می‌برد و از هر فرصتی که می‌توانست برای این کار استفاده می‌کرد. او همچنین در شکنجه والدین نویل نقش اساسی داشت و علاوه بر آن، سیریوس بلک را کشت، تمایزی که به او اجازه می‌دهد تا ابد در بدنامی زندگی کند. در نهایت مولی ویزلی کسی بود که او را شکست داد. شکست دادن کسی که فقط عاشق درد دیگران بود توسط مادری که همه چیز را درباره عشق می‌داند، به ویژه شاعرانه بود.

1. Lord Voldemort

ولدمورت نه تنها شرور بزرگ نهایی است، بلکه کسی بود که جنگ بین جادوگران را برانگیخت. علاوه بر این، او اصلا به زندگی انسان اهمیت نمی‌داد و جهل او نسبت به عشق و مهربانی در نهایت چیزهایی بودند که منجر به سقوط او شدند. ولدمورت، بعد از همه، فقط یک انسان بود و مانند هر انسانی، قادر به ضعف و شکست بود. او ممکن است یک جادوگر ماهر بوده باشد، اما چیزهایی که او هرگز اهمیت نداد تا درک کند، در نهایت او را به پایان رساندند.

( برای مشاهده اکسسوری هری پاتر کلیک کنید)

جمع بندی

در پایان این سفر تاریک به دنیای شرورترین شخصیت‌های هری پاتر، درمی‌یابیم که هر کدام از این هفت شخصیت، نقشی حیاتی در شکل‌دهی به داستانی داشتند که میلیون‌ها نفر را مسحور خود کرده است. از بی‌رحمی خانواده دارسلی تا شرارت خالص لرد ولدمورت، هر یک از این شخصیت‌ها لایه‌ای از پیچیدگی به جهان جادویی رولینگ افزودند.

اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که بدون وجود این شخصیت‌های منفی، هری پاتر چه کسی می‌شد؟ شاید بتوان گفت که این شرورها، به طرز متناقضی، به شکل‌گیری شخصیت قهرمانانه هری کمک کردند. آنها آینه‌ای بودند که ارزش‌های والای انسانی مانند شجاعت، دوستی و فداکاری را در مقابل تاریکی و شرارت به نمایش گذاشتند.

در حالی که داستان هری پاتر را می‌بندیم، این پرسش در ذهنمان نقش می‌بندد: آیا بدون وجود این شخصیت‌های شرور، می‌توانستیم عمق خوبی و نیکی را در قهرمانان داستان درک کنیم؟ شاید این تضاد بین خیر و شر است که به ما یادآوری می‌کند چرا باید همیشه برای روشنایی بجنگیم، حتی در تاریک‌ترین لحظات. و شما، کدام یک از این شخصیت‌های شرور را فراموش‌نشدنی‌ترین می‌دانید؟

author-avatar

درباره سپاس

سلام، سپاس صیرفی هستم دیجیتال مارکتر گیکزهاب و در ویرایش مقالات سایت فعال هستم علاقمه‌مند به گیم و انیمه هستم و سال ها پیش در زمینه کانتنت فعالیت داشتم.

دیدگاهتان را بنویسید