گیمینگ

فرانچایز سری بازی های Assassin’s Creed از کجا شروع شد؟

شخصیت ها و پوشش assassin's creed

فرانچایز Assassin’s Creed توسط استودیوی فرانسوی یوبیسافت ( Ubisoft ) در سال ۲۰۰۷ و با انتشار اولین نسخه از این بازی با نام «Assassin’s Creed» شکل گرفت. این بازی به سرعت به یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای ویدیو گیم تبدیل شد و تاکنون ۱۲ نسخه اصلی و چندین نسخه فرعی و اسپین‌آف از آن منتشر شده است.

عنوان Assassin’s Creed تنها محدود به یک بازی نیست و یک پک فرانچایز با 26 عنوان بازی اصلی و فرعی ( DLC ) را در بر میگیرد.

  • سبک گیم پلی فرانچایز Assassin’s Creed چطوره ؟؟

سبک گیم پلی فرانچایز این بازی از نقطه شروع تا حال حاضر، شاهد تغییرات و تحولات زیادی بوده است.

در ابتدا، این سری به عنوان یک بازی اکشن و ماجراجویی در دوران رنسانس ایتالیا آغاز شد. 

گیم پلی بازی بر روی سه پایه اصلی استوار بود: پارکور، مخفی کاریو مبارزه. بازیکنان باید از مهارت های پارکور خود برای بالا رفتن از ساختمان ها و حرکت سریع و مخفیانه در محیط استفاده می کردند. همچنین، باید از مهارت های مخفی کاری خود برای کشتن اهداف بدون جلب توجه استفاده می کردند. در صورت شناسایی، بازیکنان باید از مهارت های مبارزه خود برای دفاع از خود استفاده می کردند.

با گذشت زمان، این فرانچایز به تدریج از سبک اکشن و ماجراجویی خود فاصله گرفت و به سمت سبک نقش آفرینی گرایش پیدا کرد.

این تغییر با بازی Assassin’s Creed Origins در سال 2017 آغاز شد. در این بازی، بازیکنان کنترل شخصیتی به نام Bayek را در مصر باستان بر عهده می گرفتند.

این روند با بازی Assassin’s Creed Odyssey در سال 2018 ادامه پیدا کرد. در این بازی، بازیکنان کنترل شخصیتی به نام Alexios یا Kassandra را در یونان باستان بر عهده می گرفتند.

در مجموع، میتوان گفت که سبک گیم پلی فرانچایز از نقطه شروع تا حال حاضر، شاهد تغییرات و تحولات زیادی بوده است. این تغییراتعمدتاً در جهت گرایش این سری به سمت سبک نقش آفرینی بوده اند.

(برای مشاهده اکسسوری اساسین کرید کلیک کنید)

توسعه و شخصصیت های بازی Assassin's Creed طی سالیان

  • پس از شکل گیری فرانچایز Assassin’s Creed تا کنون چند عنوان از این فرانچایز انتشار یافته؟

– Assassin’s Creed  ( 2007 )

– assassin’s Creed ||  ( 2009 )

– Assassin’s Creed brotherhood  ( 2010 )

 

این بازی ها اولین خط داستانی مربوط به شکل گیری فرانچایز را روایت میکنند که آنها را با نام سه گانه اساسینز کرید و یا (Ezio collection’s) میشناسند و به یاد می‌آورند.

در نهایت و پس از انتشار یک بازی با عنوان Assassin’s Creed Revelations که در سال 2011 میلادی منتشر شد، خط داستانی عنوان سه گانه مذکور ( Ezio collection’s ) با انتشار بازی ||| Assassin’s Creed پایان یافت و به انتها رسید.

پس از این، کمپانی یوبیسافت ( Ubisoft ) خط داستانی های جدیدی را توسعه داد و وارد عرصه تولید کرد و بازی های مستقل از عنوان های دیگر از نظر خط داستانی، انتشار یافتند.

– Assassin’s Creed black flag  ( 2013 )

– Assassin’s Creed Rogue  ( 2014 )

– Assassin’s Creed Unity ( 2014 )

– Assassin’s Creed Syndicate ( 2015 )

پس از انتشار چند عنوان مذکور توسط یوبیسافت ( Ubisoft ) ،

در نسخه بعدی بازی که origins نام داشت و در سال 2017 میلادی منتشر شد، فیزیک مبارزه و نبرد بازی تغییر یافت.

– Assassin’s Creed Origins ( 2017 )

– Assassin’s Creed Odyssey ( 2018 )

– Assassin’s Creed Valhalla ( 2020 )

– Assassin’s Creed Mirage ( 2023 )

در سبک مبارزه جدید کمپانی Ubisoft به نوعی سعی کرد حس شیوه های مبارزه مختلف را در بازی ها به بازیکن القا کند.

به عنوان مثال در Origins سبک مبارزه مصر با نیزه ها وتیرکمان ها، در Odesay سبک مبارزه روم باستان و مبارزه به شیوه ارتش اسپارتا، در Valhalla شیوه مبارزه وایکینگ ها و امپراطوری های North و در نهایت در آخرین عنوان انتشار یافته از این کمپانی Mirage بود که در این پروژه، کمپانی یوبیسافت به ترکیب دو سبک مبارزه قدیمی و جدید بازی پرداخت و از حاصل آن  Mirage خلق شد و توسعه یافت.

  • محیط گرافیکی فرانچایز Assassin’s Creed از نقطه شروع تا حال حاضر چطور بوده ؟؟

محیط گرافیکی سری Assassin’s Creed از نقطه شروع در سال 2007 تا به امروز به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است.

اولین بازی این سری، که در دوران جنگ های صلیبی اتفاق می افتد، محیطی با کیفیت پایین با اشکال ساده و بافت های خام داشت. با این حال، بازی های بعدی در سری، مانند Assassin’s Creed II، که در ایتالیا دوره رنسانس اتفاق می افتد، محیط هایی بسیار با کیفیت تر با جزئیات بیشتر و بافت های واقع گرایانه تر ارائه کردند.

در طول سال ها، Ubisoft، توسعه دهنده سری بازی های اسسینز کرید، از فناوری های پیشرفته ای برای بهبود محیط گرافیکی بازی ها استفاده کرده است. به عنوان مثال، Assassin’s Creed Unity، که در پاریس دوره انقلاب فرانسه اتفاق می افتد، از فناوری توالی شعاعی (SSR) استفاده می کند تا انعکاس های واقع گرایانه تری را ایجاد کند.

  • نقد خط های داستانی و Story line بازی از نقطه شروع تا حال حاضر چطور بوده ؟

خط داستانی فرانچایز در دو زمان روایت می شود: گذشته و حال حاضر.

گذشته :

در گذشته، بازیکنان کنترل یک اساسین را بر عهده می گیرند که عضو یک فرقه است که برای آزادی و عدالت مبارزه می کند. اساسین ها با تمپلارها، یک فرقه دیگر که برای کنترل جهان مبارزه می کند، در جنگ هستند

تمپلارها :

تمپلارها یک فرقه هستند که برای کنترل جهان مبارزه می کنند. آنها معتقدند که تنها راه برقراری صلح و نظم، ایجاد یک حکومت جهانی است.

( برای مطالعه فلسفه اصلی وجود فرقه تپلار ها کلیک کنید )

حال حاضر :

در حال حاضر، بازیکنان کنترل Layla Hassan را بر عهده می گیرند، یک باستان شناس که در حال مطالعه قطعات یک دستگاه باستانی به نام Animus است. Animus به Layla اجازه می دهد تا خاطرات اجدادش را در گذشته تجربه کند.

علت نبرد اساسین ها با تمپلار ها :

داستان اصلی فرانچایز در مورد نبرد بین اساسین ها و تمپلارها است. این دو فرقه برای کنترل Apple of Eden، دستگاه باستانی که می تواند جهان را کنترل کند، می جنگند.

  • پیشرفت موتور گرافیکی فرانچایز Assassin’s Creed از ابتدا و حال حاضر :

فرانچایز بازی از سال 2007 آغاز شد و از آن زمان تاکنون، موتور گرافیکی آن به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است. در اینجا چند نمونه از این پیشرفت آور

ده شده است:

عنوان Assassin’s Creed (2007) اولین بازی در این فرنچایز بود و موتور گرافیکی آن نسبتاً ابتدایی بود. با این حال، بازی هنوز هم دارای گرافیک زیبایی بود که جهان باز و پر جنب و جوش آن را به تصویر می کشید.

عنوان Assassin’s Creed II (2009) یک پیشرفت قابل توجه در گرافیک نسبت به بازی اول بود. بازی دارای جزئیات بیشتری بود، مانند بافت های بهبود یافته و نورپردازی بهتر.

عنوان Assassin’s Creed III (2012) یک جهش بزرگ دیگر در گرافیک بود. بازی دارای گرافیک واقع گرایانه تر بود که جهان باز و تاریخی آن را به زیبایی به تصویر می کشید.

عنوان Assassin’s Creed Odyssey (2018) آخرین تغییر موتور گرافیکی بازی در این فرنچایز است و دارای گرافیک پیشرفته تری نسبت به نسخه های قبل خود میباشد. بازی دارای جزئیات باورنکردنی است، مانند بافت های بالا و نورپردازی خیره کننده بود.

( برای مشاهده هودی اساسین کرید کلیک کنید)

                                                                                               

  • نقاط قوت و ضعف فرانچایز Assassin’s Creed :

  • نکات مثبت :

– داستان و روایت: فرانچایز به دلیل داستان و روایت جذاب خود شهرت دارد.

– محیط‌های تاریخی: اسیسینز کرید یکی از فرانچایزهای پیشرو در زمینه بازسازی محیط‌های تاریخی است. بازی‌های این مجموعه معمولاً در مکان‌های تاریخی واقعی مانند مصر باستان، یونان باستان، رم باستان، قرون وسطی و عصر رنسانس جریان دارند.

– گیم‌پلی: گیم‌پلی بازی‌های اسیسینز کرید معمولاً ترکیبی از اکشن، مخفی‌کاری و گشت و گذار است.

  • نکات منفی :

– تکرارپذیری: یکی از نقاط ضعف فرانچایز تکرارپذیری آن است. بازی‌های این مجموعه معمولاً فرمول ثابتی دارند و بازیکنان می‌توانند انتظار داشته باشند که تجربه مشابهی را در هر بازی جدید داشته باشند.

– خطای فنی ( Bug ): بازی‌های این سزی گاهی اوقات با مشکلات فنی مختلفی روبرو می‌شوند. این مشکلات می‌توانند تجربه بازی را برای بازیکنان آزاردهنده کنند.

  • جمع بندی نهایی:

در مجموع، فرانچایز اسسینز کرید یک مجموعه موفق و محبوب است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. این فرانچایز نقاط قوت زیادی مانند داستان و روایت جذاب، محیط‌های تاریخی زیبا و گیم‌پلی متنوع دارد. با این حال، تکرارپذیری و داستان‌های ضعیف گاهی اوقات باعث می‌شوند که برخی از طرفداران از این فرانچایز انتقاد کنند.

( برای مشاهده و خرید پد موس اساسین کرید کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید