گیمینگ

بازی Ghost of Tsushima نزدیک‌ترین بازی به سبک سامورایی‌ها

بازی ghost of tsushima

بازی Ghost of Tsushima در چه تاریخی و توسط چه کمپانی منتشر شد ؟

بازی Ghost of Tsushima در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰، توسط کمپانی ( sucker punch productions ) به صورت انحصاری برای کنسول play station 4 منتشر شد و بعد ها برای play station 5 نیز با گرافیک نسبتا بالاتر در دسترس عموم قرار گرفت.

 ( لیست رکورد شکنی های عنوان Ghost of Tsushima

گیم پلی بازی Ghost of Tsushima چطوره ؟؟

به طور کلی گیم پلی بازی مورد تحسین منتقدان و بازیکنان قرار گرفته است. این بازی ترکیبی از عناصر اکشن ماجراجویی و مخفی کاری را ارائه می دهد که به بازیکن اجازه می دهد تا به روش های مختلفی به دشمنان خود حمله کند.

 

در حالت نبرد رو در رو، بازیکن می تواند از یک طیف گسترده ای از سلاح ها و تکنیک ها استفاده کند، از جمله شمشیر، تیر و کمان، و سلاح های دستی. مبارزات بازی چالش برانگیز و رضایت بخش هستند و به بازیکن نیاز دارند تا مهارت خود را در زمان بندی و مکانیک مبارزات به کار گیرد.

 

بازیکن همچنین می تواند از عناصر محیطی برای کمک به خود در نبرد استفاده کند. به عنوان مثال، بازیکن می تواند از درختان برای پنهان شدن از دشمنان خود یا از آتش برای آتش زدن آنها استفاده کند.

 

در مجموع، گیم پلی بازی، یک تجربه هیجان انگیز و چالش برانگیز است که بازیکنان را در سراسر دنیا مجذوب خود کرده است.

 

  • بازی Ghost of Tsushima چطوری خودشو جایگاه فعلی رسوند ؟

 

گوست آف سوشیما پس از انتشار موفق شد جوایز و نمرات بالایی رو از سایت های معتبر دنیای گیم کسب کنه و از ابتدای کار خودشو به صدر جداول صنعت و دنیای گیم برسونه. همچنین این بازی توانست به فروش بیش از ۸ میلیون نسخه در سراسر جهان دست یابد. گوست آف سوشیما یک بازی اکشن-ماجراجویی است که عناصری از مخفی‌کاری نیز در آن وجود دارد.

 

( برای سفارش ماگ طرح Ghost of Tsushima کلیک کنید

 

  • محیط گرافیک Ghost of Tsushima چطوره ؟

 

محیط گرافیکی بازی یکی از نقاط قوت اصلی آن است. بازی در جزیره زیبای سوشیما در ژاپن قرون وسطی جریان دارد و سازندگان بازی با دقت زیادی به بازسازی این جزیره پرداخته‌اند.

 

یکی از نکات برجسته محیط بازی، تنوع آن است. در بازی، شما می‌توانید شاهد جنگل‌های سرسبز گرفته تا کوه‌های مرتفع و سواحل شنی و سایر آب و هوا ها باشید.

 

از دیگر نکات جذاب گرافیکی این بازی، میتوان به تاثیر باد بر محیط اشاره کرد. باد بر روی چمن‌ها، درختان و حتی لباس‌های شخصیت‌های بازی تاثیر میگذارد ( به طوری در برخی از مراحل بازی شما قادر به پیدا کردن لوکیشن ماموریت خود با توجه به جهت وزش باد هستید ) و باعث ایجاد حس زنده‌بودن در محیط میشود.

 

( جزئیات کامل طراحی گرافیکی بازی Ghost of Tsushima )  

 

  • سبک نبرد و مبارزه در Ghost of Tsushima چطوره؟؟ 

 

سبک نبرد و مبارزه یک ترکیب عالی از مبارزه کلاسیک سامورایی و عناصر مخفی کاری است. بازیکنان می توانند از یک شمشیر کاتانا، یک سپر و یک کمان و تیر برای مبارزه با دشمنان خود استفاده کنند. سیستم مبارزه بازی به بازیکنان اجازه میدهد تا با استفاده از ضربات سریع، حملات قدرتمند و حرکات ویژه، ترکیبات مختلفی را ایجاد کنند.

 

یکی از ویژگی های برجسته سیستم مبارزه، سیستم “Ghost Stance” است. هنگامی که بازیکنان Ghost Stance را فعال میکنند، می توانند دشمنان را با ضربات سریع و قدرتمند از بین ببرند.

  • داستان بازی Ghost of Tsushima تو چه دوره‌ای روایت میشه ؟

 

 داستان بازی در سال ۱۲۷۴ میلادی و در جزیره سوشیما ژاپن جریان دارد. در این زمان، مغول‌ها به ژاپن حمله میکنند و جزیره سوشیما را به سرعت تسخیر میکنند.

 

( میزان همخوانی بازی Ghost of Tsushima با واقعیت  ) 

 

  • برای ساخت بازی Ghost of Tsushima از چه موتور گرافیکی استفاده شده ؟؟ 

 

برای ساخت بازی از موتور گرافیکی Decima استفاده شده است. این موتور گرافیکی توسط استودیوی ژاپنی Guerrilla Games ساخته شده و در ابتدا برای بازی Horizon Zero Dawn استفاده شده بود. موتور Decima از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند Real-Time Ray Tracing و Destructible Environments پشتیبانی میکند که باعث شده این بازی از نظر گرافیکی بسیار خیره‌کننده باشد.

 

موتور Decima یک موتور گرافیکی قدرتمند و انعطاف‌پذیر است که به سازندگان بازی‌ها اجازه میدهد تا بازی‌های باکیفیت و خیره‌کننده‌ای را ایجاد کنند. این موتور در حال حاضر توسط چندین استودیوی بازی‌سازی دیگر نیز استفاده می‌شود، از جمله استودیوی Santa Monica که از آن برای ساخت بازی God of War Ragnarok استفاده خواهد کرد.

               

  • روند داستانی Ghost of Tsushima چطوری پیش میره؟

 

پس از حمله مغول ها به ژاپن جزیره سوشیما به سرعت فتح میشه و توسط مغولان تسخیر میشه.

 

جین ساکای، یک سامورایی جوان و با استعداد، در این حمله به همراه سایر سامورایی‌ها شکست میخورد و عمویش، شیمورا، کشته میشود. جین پس از این شکست، به دنبال راه‌هایی برای مقابله با مغول‌ها میگردد و در نهایت، به این نتیجه میرسد که باید از روش‌های مخفی‌کاری و نامتعارف برای مبارزه با آنها استفاده کند.

 

    ( برای سفارش هودی طرح Ghost of Tsushima کلیک کنید )

 

  • جین کای شخصیت اصلی Ghost of Tsushima طی روند بازی چطوری خودشو به جزیره ثابت میکنه؟

 

 جین با استفاده از روش های مبارزه سامورایی و مبارزهای شب یا نینجا ها ( Ninja )، به تدریج به یک جنگجوی ماهر و مخوف تبدیل میشود و به لقب «Ghost Of Tsushima» شناخته میشود. او با کمک سایر مردم جزیره، به مبارزه با مغول‌ها ادامه میدهد و در نهایت، موفق میشود آنها را از جزیره سوشیما بیرون براند.

                 

  • روند گیم پلی کاراکتر چطور پیش میره؟

 

 پس از حمله، جین کای شروع به تمرین های مکرر می‌کنه. پلیر یا بازیکن شخصیت جین کای پس از هر ماموریت میتونه به سلاح ها و مهارت های بیشتری دسترسی پیدا بکنه؛ و پس از فتح هر منطقه و تخلیه قبیله از مغولا انواعی از سلاح سرد مانند تیر و کمان – شمشیر – چاقو و سبک های مبارزه جدید برای پلیر در دسترس قرار میگیره که می‌تونه تو نبرد های بعدی ازشون استفاده کنه. 

 

( برای سفارش دورس طرح Ghost of Tsushima کلیک کنید

 

  • نکات نهایی منفی و مثبت بازی :

 

  • نکات مثبت:

 

  •  داستانی جذاب و درگیرکننده با مفاهیم عمیق
  • شخصیت‌پردازی خوب و به یاد ماندنی
  •  روایت داستانی روان و منسجم
  •  گیم‌پلی متنوع و لذت‌بخش

 

  • نکات منفی:

 

  •  برخی از شخصت‌های فرعی داستان چندان به یاد ماندنی نیستند
  •  پایان داستان کمی پیش‌بینی‌پذیر است
  • نقد کلی محیط و داستان بازی :

 به طور کلی اگر بخواهیم جمع بندی کنیم. Ghost of Tsushima بدون شک یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین پروژه های انحصاری Play station بود و در سبک نینجا و سامورایی تجربه بی نقصی رو به پلیر یا بازیکن منتقل میکنه. محیط گرافیکی بازی به شدت دلنشین طراحی شده و پس از یه گردش به سبک وسطی حس یه ماجراجویی رو در دل یک شب به خوبی القا میکنه. 

 

(برای مشاهده کتونی کلیک کنید)

 

دیدگاهتان را بنویسید